Klantenservice
Verzending & bezorging
De bestelling die je plaatst, kan je afhalen of laten bezorgen.
Als je kiest voor afhaling, dan ligt je bestelling doorgaans klaar na één volledige werkdag. Je kan uiteraard ook steeds even bij ons informeren, om een verloren rit te vermijden.
Als je kiest voor verzending, dan zijn er twee mogelijkheden.
In het geval dat je betaalde transportkost 9€ bedraagt, wordt je pakket met DPD verzonden en ontvang je het doorgaans binnen de 3 à 4 werkdagen.
Bedraagt de betaalde transportkost 75€, dan betekent dit dat je bestelling verzonden wordt per groot vrachtwagentransport en dan levert onze externe transportpartner je bestelling doorgaans binnen de week. In dit laatste geval wordt je sowieso door één van onze medewerkers gecontacteerd om het tijdstip van levering af te spreken.
Niet gevonden wat je zocht? We helpen je graag!
Heb je toch een vraag die niet in deze lijst of in één van de rubrieken voorkomt ? We helpen je graag verder!
Veelgestelde vragen
-
De gemiddelde levertijd bedraagt 3-4 werkdagen. Wanneer de bestelde artikelen niet op voorraad zijn, kan dit langer zijn.
-
De verzendmogelijkheden zijn:
- Pakketleveringen aan huis (DPD) voor kleine producten.
- Palletleveringen aan huis via een transporteur (vrachtwagen) voor grote en zware producten.
-
Zowel voor bestellingen met verzending als afhaling wordt de klant pas ingelicht dat alles verzonden (of afgehaald) wordt als alles beschikbaar is. De bestelling wordt dus steeds gegroepeerd zodat geen extra logistieke kosten dienen verrekend te worden.
-
De bestelde goederen mogen maximaal 1 maand gestockeerd blijven vanaf het moment dat je van onze binnendienst bericht hebt gekregen dat je goederen klaar staan.
-
Grote en zware producten worden verzonden op een pallet. De pallet wordt met een vrachtwagen aan huis geleverd. De pallet wordt afgeladen met een kooiaap (losse heftruck) en wordt tot op de stoep afgeleverd. Je hebt 48 uur de tijd om je bestelling te controleren op volledigheid en/of schade te melden.
Belangrijk bij de levering:
- Voorzie voldoende parking of plaats voor de vrachtwagen.
- Wees aanwezig bij de levering & voorzie hulp.
- Controleer de goederen en teken voor goede ontvangst op de ontvangstbon van de transportfirma.
-
Transport is niet gratis. Wij nemen geen marge op logistieke kosten en de prijzen worden bepaald door de transportsector zelf afhankelijk van de regio, het gewicht en de afmetingen van de bestelling.
-
Er zijn verschillende types leveringen met verschillende transportbedrijven.
De transporteur zal je per mail of telefonisch contacteren om de levering in te plannen.
Indien je de afspraak, na inplanning, niet kan nakomen dien je ons te contacteren via mail op info@vandennest.be om een nieuwe afspraak in te plannen, en dit minimaal 24 uren voor de effectieve levering! -
Indien de klant, na inplannen van een afspraak met een logistieke partner afwezig blijkt te zijn, dan zal de klant zelf instaan voor de vergoeding van het extra transport op een andere datum (die opnieuw dient ingepland te worden).
De logistieke partner zal de klant, na betaling van het 2de transport aan Van den Nest, opnieuw contacteren voor een nieuwe afspraak.